Wakeboarding and Diving! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Menno Rietdijk - WaarBenJij.nu Wakeboarding and Diving! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Menno Rietdijk - WaarBenJij.nu

Wakeboarding and Diving!

Door: Menno

Blijf op de hoogte en volg Menno

21 Februari 2009 | Singapore, Singapore

Heyhey!

Alweer twee weken voorbij gevlogen! Wel een ‘sportieve’ twee weken en dat wordt in ieder geval ook komende week nog doorgezet!

In het tweede weekend van februari ben ik naar Batam geweest om te wakeboarden. Nooit eerder gedaan dus leek me wel leuk om is te proberen! Batam is trouwens (ook) een Indonesisch eilandje en ligt naast Bintan, waar ik het weekend daarvoor met Nienke heen ben geweest. Vroeg in de ochtend vanuit Singapore vertrokken met ongeveer 30 personen en omdat we nog een uur ‘tijdwinst’ hadden kon om 9 uur ’s ochtends de pret al beginnen. Uiteraard goed ingesmeerd want zo’n hele dag op het water hakt er wel in. De ‘track’ was een kunstmatig meertje in de vorm van een atletiekbaan met een stellage systeem rondom waaraan kabels rondgingen die je voorttrokken.

Het eerste begin was op een zogenaamd ‘kneeboard’, waar, zoals de naam al doet vermoeden, je met je knieën op zit. Hierdoor ligt je zwaartepunt dichter bij het water en heb je meer stabiliteit. Dit was om te wennen aan de kabels en dan met name de lancering (start) en de bochten. Na een paar starts al redelijk snel het water geproefd te hebben ging het kneeboarden vervolgens redelijk goed. Eigenlijk sta je veel meer op de kant dan op het water, maar dat is alleen maar gezellig en zodoende ook weer wat nieuwe contacten opgedaan. Het is namelijk ontzettend leuk om allemaal in het zelfde schuitje te zitten en de ene crash was nog mooier en harder dan de andere. Gelukkig kwamen er altijd lachende gezichten het water uit. Na een uurtje het kneeboard toch maar omgewisseld voor een wakeboard. Vergelijk het met snowboarden of skateboarden, maar dan *tamtamtam* op het water. Nou had ik stiekem een beetje gehoopt dat mijn snowboard ervaring mij een licht voordeel zouden geven. Maarja, om dat toe te passen, dan moet je wel eerst de lancering goed doorkomen. En dat bleek vele uren een heikel punt. Gelukkig gold dat voor de meesten, want bijna niemand van de groep die mee was had er echt ervaring in. Voor de lunch twee keer goed gestart, maar toen ik dat besefte ging het alsnog mis: en dan moet je een stuk verder terugzwemmen!

Gelukkig zat er wel steeds meer progressie in en aan het eind van de middag ging het aardig, alleen het sturen beheers ik nog niet echt, dus het gaat allemaal nog te krampachtig en geforceerd. Wel een zeer geslaagde dagactiviteit en heel veel lol gehad. Ongeveer 20 man bleven overnachten en we sliepen in het 4 sterren Holiday Inn hotel. Voor een luttele 7 euro per persoon niet verkeerd toch? Dat had de organisatie echt super geregeld (iets met de broer van de eigenaar van het wakeboard gebeuren). ’s Avonds lekker uit eten geweest en heel veel krab gegeten, die je zelf mocht uitzoeken en uit het aquarium vissen. Ook wel bizar om te doen eigenlijk. Ze smaakten wel heerlijk trouwens. In het hotel was verder ook bijna niemand anders, dus een nachtelijke duik in het zwembad gemaakt en het is nog tot in de vroege uurtjes gezellig geweest (eindelijk ‘goedkope’ alcohol haha). Zondag bij het zwembad verder geslapen en 3x ontbeten (buffet), beetje zwemmen en zonnen, en halverwege de middag weer terug richting Singapore. Ja, het was een geslaagd weekend dat ik nog 4 dagen in mijn armen en schouders hebt gevoeld!

Zondag avond dus terug in Singapore en maandag ging ik dan echt beginnen met studeren. Niet dus. Nee, geintje toch wel. Een beetje. Ik heb wat gelezen, deadlines opgezocht en ben zelfs even in de Central Library van de universiteit geweest. Wat een avontuur. Gelukkig heb ik geen mid-term exams, zoals redelijk wat anderen hier, alleen een geschiedenis assignment die ik moet inleveren voor de recess week.

Alhoewel, dinsdagavond had ik al een examen bleek! Ik ga namelijk mijn duikbrevet halen op Bali in de recess week en dinsdagavond had ik mijn theorie gedeelte hiervan vast in Singapore. Ik had al een keer gedoken in Turkije en verder is het vooral logisch nadenken, dus de leerstof kon in rap tempo behandeld worden, om vervolgens meteen het theory exam in te koppen. Woensdagavond mocht ik de theorie in praktijk gaan brengen tijdens de zwembad sessie. Zo’n zwembad is wel saai want er is niks noppes nada te zien, maar ook hier alle oefening met succes volbracht.

Af en toe ook proberen te Skypen met Nienke, die nu met haar introductie activiteiten bezig is, maar toen wel een hele heftige barbecue om zich heen had in Melbourne. Zo Skypen is toch niet alles, maar wel fijn om elkaar even te zien en ‘aan te kunnen kijken’. Natuurlijk ook Skypen met het thuisfront, wat iets meer planning vraagt vanwege het grotere tijdsverschil. Al moet ik wel steeds nadenken over 3 uur in het verleden of 7 uur in de toekomst (of andersom, whatever!).

Op vrijdag de dertiende was het windstil en daardoor drukkend warm in Singapore. Een walking tour onder begeleiding van de geschiedenis docenten gemaakt door Tiong Bahru. Deze wijk geeft een mooi overzicht van de ontwikkeling van de huisvesting (lees flats) door de jaren heen. Erg interessant, maar eigenlijk was het te warm ervoor. Gelukkig een verfrissende stortbui eind van de middag en ’s avonds een groot (en lang) feest. Met ruim 350 man in bussen opgehaald en vier verschillende locaties bezocht, de laatste een zeer exclusieve privéclub, die afgehuurd was. Daarna nog in een karaoke bar beland en ‘ontbeten’ bij een Amerikaans restaurant. Half 8 mn bed ingedoken en zaterdag heerlijk geslapen.

Zaterdag, Valentijnsdag, oma gebeld, want die is jarig dan! Helaas de ‘kleine’ rijsttafel moeten missen, waarvan ik hoorde dat die weer verrukkelijk is geweest. Ook hier was er een meisje jarig en dus zijn we uit eten geweest bij een Sushi restaurant, om vervolgens nog wel even bij (hetzelfde) Amerikaanse restaurant een toetje te halen. Vervolgens met een deel nog naar een karaoke club gedaan (inverse déjà vu?), waar we ons eigen kamertje hadden en pret voor 10.

Weer laat geworden en dus zondag uitgeslapen en verder beetje aan geschiedenis assignment gewerkt, die moest die week ingeleverd worden. Ja, de laatste week voor de recess week alweer, tijd vliegt!

Maandag tickets voor (lang)weekendje Ho Chi Minh Stad (Vietnam) gekocht, 6 t/m 9 maart (alleen visum nog niet geregeld, hopelijk lukt dat na de recess week nog…). Maandagavond dacht ik slim te zijn en pas om kwart voor acht te gaan eten, tien over acht zou er namelijk een brand(alarm)oefening zijn en dan hoefde ik niet 13 verdiepingen naar beneden te lopen. In de kantine niks gemerkt van de brandoefening en tegen kwart voor 9 was ik weer op mn kamer. Je raadt het al, 2 minuten later klinkt er een oorverdovend kabaal: het brandalarm. Ja, ik had kunnen weten dat het niet zo stipt zou zijn. Dus alsnog naar beneden lopen en gedag zeggen en kletsen met de mensen waarmee je een paar minuten geleden nog zat te eten, tsja.

Dinsdag moest ik een presentatie geven over een artikel dat ik samen met mijn tutorial group had geanalyseerd. Nou kunnen ze hier echt niet presenteren! Letterlijk worden de slides voorgelezen en daar hebben ze al moeite mee. Dodelijk monotoon en schier emotieloos. De meeste heb ik dan ook amper gevolgd, aangezien we in een computer ruimte zaten en informatie zoeken over eventuele weekendtripjes vele malen interessanter is. Met mijn eigen presentatie de locals even verbaasd door heel rustig te vertellen en zelfs dingen die niet op de slides stonden beeldend uit een te zetten. Dat er items niet in de slides stonden is natuurlijk gewoon matige voorbereiding, maar de docent vond het in ieder geval een goede presentatie. Niveau van dit vakje is dus niet denderend hoog, gelukkig twee andere vakken die wel interessanter en diepgaander zijn. Over de manier van lectures geven hier ben ik ook wel tevreden, hoewel het inhoudelijk soms al redelijk bekende stof is.

Woensdagavond wel aardig legendarisch avond in de Double O club met wederom ontbijt bij het Amerikaanse restaurant. Wel hebben we nu afgesproken dat dat voorlopig de laatste keer was! Donderdag verder mijn video clip (deel van de geschiedenis assignment) afgemaakt, want die moest ik vandaag (vrijdag) inleveren. Wel tevreden over het eind resultaat, benieuwd hoe het beoordeeld gaat worden, mijn eerste echte ‘cijfer’ hier (telt voor 20% mee voor het eindcijfer).

Vandaag was een regeldagje en straks met taxi naar vliegveld samen met iemand anders die vanwege familie omstandigheden terug naar Amerika gaat. Maar besloten om een nachtje door te halen want op tijd naar bed gaan, vervolgens niet kunnen slapen en dan ook nog is gebroken om half 4 uur moeten opstaan, liever niet! Mooi even tijd om dit verhaal(tje) te schrijven en, kijkend naar de tijd zie ik dat mijn vliegtuig over precies 6 uur vertrekt (als het goed is).

Dusss, op naar Bali! 1 dag bij komen en vervolgens 2 volle dagen onder water doorbrengen en als het goed is heb ik dan mijn duikbrevet! Heb er in ieder geval heel veel zin! Over mijn belevenissen tijdens deze recess week zal die week daarna proberen uit een te zetten, als het nog enigszins vers in het geheugen ligt.

Groetjes vanuit Singapore en bedankt voor alle leuke reacties op mn vorige bericht!

Menno

Ps, Mijn Engels wordt steeds beter, ik moest hier al regelmatig ‘and’ in ‘en’ veranderen haha!

  • 20 Februari 2009 - 15:52

    Henk:

    Weer een leuk verhaal ! Volgens mij geniet je erg zo te lezen. Het maakt natuurlijk wel een soort reiskriebel wakker, dit soort leuke verhalen.

  • 20 Februari 2009 - 16:06

    Nelly En Wim:

    Weer een schitterend, beeldend verhaal waar we om hebben moeten lachen. Veel plezier in Bali.

  • 20 Februari 2009 - 16:37

    CHRIS ;-):

    Ha Menno, Weer een mooi en beeldend verhaal geworden. Mooi dat je Engels zo goed gaat. Nu je Hollands nog handhaven en niet "is" schrijven waar "eens" bedoeld wordt.(4e regel). (Sorry, je opa was onderwijzer...;-) ) Heel veel plezier op Bali en succes met het behalen van je duikbrevet. Ben benieuwd of je nog wat herkend daar, sinds 1996. Liefs, CHRIS ;-)

  • 20 Februari 2009 - 16:53

    CHRIS ;-):

    herkent moet met een t aan het eind, weet ik ook wel! CHRIS ;-)

  • 20 Februari 2009 - 20:49

    Joop:


    wat een periode maak jij mee daar! Iedere keer weer verbaast dat je nog aan studeren toekomt. Daar waar je je duikbrevet gaat halen is daar nog veel sealive? Met al het miezerige weer hier zou ik geen probleem mee hebben daar ook een tijdje te toeven! Geniet ervan en wees ook voorzichtig. Liefs Joop

  • 22 Februari 2009 - 08:33

    Aukje:

    Weer een fantastisch verhaal!
    Veel plezier op Bali.
    Groetjes Aukje.

  • 22 Februari 2009 - 18:23

    Judith:

    ziet er allemaal erg leuk. veel plezier met je zoveelste tripje naar indonesie ;) hopelijk schrijf je het volgende berichtje met je duikbrevet op zak.
    judith

  • 25 Februari 2009 - 20:46

    Ing:

    Hoi Menno,

    Ik had vannavond je vader te eten en die vertelde me dat je weer een nieuw verhaal had geschreven, dus ik ben maar meteen even gaan kijken. Het klinkt allemaal echt supergoed. Leuke verhalen ook! Ik ben heel benieuwd naar je reis naar Bali! Succes met school en je leuke uitjes!

    LIefs Ingeborg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2009

Intermezzo part #2

13 Juni 2009

Intermezzo

04 Mei 2009

In memoriam

24 April 2009

Angkor What?!?

08 April 2009

F1 GP in KL
Menno

Actief sinds 27 Dec. 2008
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 93425

Voorgaande reizen:

09 Juni 2009 - 29 November 2009

Backpackend door Australia!

05 Januari 2009 - 08 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: