Een romantisch eiland voor 2! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Menno Rietdijk - WaarBenJij.nu Een romantisch eiland voor 2! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Menno Rietdijk - WaarBenJij.nu

Een romantisch eiland voor 2!

Door: Menno

Blijf op de hoogte en volg Menno

06 Februari 2009 | Singapore, Singapore

Mijn vorige verhaal eindige ermee dat ik Nienke ging ophalen van het vliegveld, dit verhaal schrijf ik ongeveer 24 uur nadat ik haar weer op dat zelfde vliegveld met moeite heb los heb gelaten zodat ze dan toch door de douane kon om naar het verre verre Melbourne te vertrekken (om precies te zijn 6076 km vanuit Singapore). Inmiddels is ze na een lange reis via Hong Kong en Sidney goed aangekomen in Melbourne en heeft ze nu een tijdelijke kamer, echter nog zonder internet. Het college schijnt er mooi uit te zien, maar daar zal ik over 3,5 maand mijn eigen mening over kunnen vormen.

Erg jammer dat we elkaar nu voor zo’n lange tijd moeten gaan missen, nu nog moeilijk voor te stellen trouwens. Dus ik kan maar beter even terug blikken op de fantastische week die we hier samen hebben gehad! Eigenlijk onze eerste echte vakantie samen.

Het begon allemaal op een zonnige maandagmiddag, een werkelijke feestdag! Want, ja dan zou ik Nienke natuurlijk weer zien! (En omdat het Chinees nieuwjaarsdag was, maar dat even ter zijde.) Het openbaar vervoer reed niet echt en daarom lekker een taxi gepakt, kon ze meteen wat van de stad zien onderweg. Na haar bagage te hebben gedropt in mijn kamertje op de campus even lekker opgefrist en toen naar Vivo city om te shoppen voor een luchtbed, uiteindelijk bij een speelgoedwinkel zo’n ding gevonden voor in het water. De meeste winkels waren natuurlijk dicht vanwege… ja precies. Chinees Nieuwjaar kan je beetje vergelijken met Kerst, echt een familie gebeuren. Na het luchtbed gescoord te hebben (dat achteraf nauwelijks gebruikt is) naar Clark Quay in het centrum van de stad geweest en daar beetje rondgeslenterd. Nienke was toch wel moe van de reis, dus begin van de avond terug naar de pgp om daar te eten en lekker op tijd naar bed gegaan.

Dinsdag uiteraard uitgeslapen en ’s middags toeristje gespeeld. Zo hebben we een (dure) cocktail gedronken op de 72ste verdieping van het Swissotel met prachtig uitzicht over de stad. Volgens een rondvaart gemaakt over de Singapore River en daarna romantisch aan het water tapas gegeten met live muziek erbij.

Woensdagochtend weer naar Vivo city geweest om een beetje te shoppen en zodat Nienke ’s middags makkelijk door kon naar het strand op Sentosa en ik terug naar de campus voor college. Onderweg terug naar de campus in de bus mijn mobiele telefoon verloren. Dat is echt heel a relaxed kan ik je vertellen. Andere bus gepakt naar de busterminal maar daar aangekomen was ‘mijn’ bus alweer vertrokken en die konden ze ook niet bellen ofzo. Dus ik kreeg een telefoonnummer dat ik een paar uur later kon bellen en dan zouden ze me kunnen vertellen of mijn mobieltje gevonden was. Dat bellen is trouwens vrij lastig zonder telefoon. Toen maar naar de campus gegaan en in de bieb gaan internetten. Online sprak ik een vriend hier in Singapore en die ging mij een aantal keer proberen te bellen. Uiteindelijk werd er opgenomen en heeft hij het nummer van het meisje dat ‘m gevonden had gekregen. Via internet haar gesmst en de volgende dag afgesproken in de bieb, ze was ook student aan de NUS. Nog met schrik en gemengde gevoelens (zou ze er morgen wel echt zijn?) toch naar college gegaan. ’s Avonds met Nienke en wat andere exchange studenten afgesproken en naar het centrum gegaan om daar wat te eten en uit te gaan. Woensdagavond is immers ‘ladiesnight’. Was erg gezellig en nu weet Nienke ook een beetje met wat voor mensen in hier nou eigenlijk omga.

Donderdag dus weer uitgeslapen en daarna ben ik naar de bieb gegaan en daar gelukkig weer herenigd met mijn telefoon. Dat was een hele opluchting. Ik had ’s middags en ‘s avonds college dus Nienke is alleen op pad gegaan en heeft Chinatown van dicht bij bekeken. Wel samen gegeten bij de Burgerking op de campus, wat voor mij trouwens pas mijn eerste Whopper ooit was.

Vrijdagochtend een walking tour met mijn geschiedenis klasje gemaakt door Kampung Glam, een oud gedeelte van Singapore. Erg interessant en Nienke was mee dus die heeft hier in principe ook nog ‘college’ gevolgd. Daarna begon het lange ‘verrassingsweekend’. We zijn drie dagen naar Bintan geweest, een Indonesisch eilandje op een uurtje varen vanaf Singapore.

Vrijdagavond kwamen daar in het donker aan dus was het moeilijk in te schatten of het echt wat was, al zag het er gezellig uit met een open barretje en voornamelijk backpackers en andere gasten van ongeveer onze leeftijd. Onze kamer (met eigen badkamer) zat in een huisje op palen in het water, klinkt best wel goed hè. Het was verder allemaal basic en dat was juist prima. Geen luxe resort met functies waar je toch geen gebruik van maakt. Wel zijn we zaterdagmiddag naar een nabij zusterresort geweest, waar wat meer voorzieningen waren in de trend van een zwembad, beachvolleybalveldje en wat boot tripjes. Daar ook geen gebruik van gemaakt en alleen beetje lekker liggen lezen en zonnen. Eind van de middag terug naar onze eigen Nostalgia Yasmin Bungalows en daar ’s avonds heerlijk gegeten en wat gedronken. Echt een super relaxte sfeer, zeewindje en een muziekje.

Zondag wilden we eigen gaan snorkelen, maar daar was het water niet helder genoeg voor (vanwege het moesson seizoen) dus toen hebben we een eiland tripje gemaakt naar een onbewoond eilandje genaamd White Sand Island. Daar afgezet en 2 uur lang was dit ons prachtige privé eilandje. Lekker zwemmen, zonnen en een zandkasteeltje bouwen (tjsa, Bouwko’s hè). Daarna weer met het bootje opgehaald en terug gebracht naar het ‘vaste land’ van Bintan. Zondag avond was het erg rustig bij de bungalows omdat alle weekend gasten al weg waren. Dus 10 man personeel voor totaal iets van 4 gasten, nou prima! Weer lekker avondje genoten. Toch wel fijn zo een paar dagen eigenlijk helemaal niks doen. Maandagochtend moesten we eigenlijk voor 12 uur uitchecken, maar omdat het zo rustig was hoefde dat pas als we weg zouden gaan eind van de middag. Zo’n beetje als enige gasten daar nog lekker liggen zonnen, zwemmen en lezen, om vervolgens nog even te kunnen douchen in onze kamer en in te pakken voor vertrek terug naar Singapore. Half 12 ’s avonds waren we weer op de pgp na een super geslaagd weekendje weg!

Maar met het terug zijn in Singapore kwam het afscheid opeens ook snel dichterbij. Nog maar anderhalve dag samen en dinsdag had ik de hele dag college. Nienke is toen naar Orchard Road en de Singapore Zoo geweest, en heeft zo al met al toch wel de belangrijkste hoogtepunten van de stad gezien. ’s Avonds heb ik nog nieuwe, goede, slippers gekocht en hebben we ons (voorlopig) laatste avondmaal genuttigd in Clark Quay, wederom een tafeltje aan het water.

En toen was het alweer woensdag, de vertrek dag voor Nienke. Dan gaat haar avontuur (alleen) echt beginnen. Maar niet voordat we ’s ochtends, of eigenlijk op weg naar het vliegveld nog bij het Raffles Hotel het beroemdste drankje van de stad hebben gedronken, namelijk de Singapore Sling. Leuk om deze cocktail een keer gedronken te hebben en de setting in de Long bar is ook prima, maar qua smaaksensatie is het niet heel bijzonder. Vervolgens door naar het vliegveld waar Nienke vlot haar bagage kon afgeven en we samen een nog Valentine’s lunch hebben genuttigd, alvorens een lang afscheid voor de douane.

Nienke op weg naar Melbourne en ik terug naar de pgp, nog wat voorbereiden voor tutorial donderdag en ’s avonds maar weer wezen stappen voor de nodige afleiding.

Inmiddels ook druk aan het plannen voor tripjes, vakanties en bezoekjes. Komende zaterdag naar Batam (Indonesisch eilandje naast Bintan) om te wake-boarden en plannen om mijn duikbrevet in de recess week (over 2 weken al!) op Bali te gaan halen. Dat kan nog wel van pas komen later bij het Great Barrier Reef in Australië. Verder weet ik nu ook wanneer Nelly en Wim deze kant op komen en heb ik nog kunnen skypen met Chris en daar ook ongeveer de data van een bezoekje mee vast gelegd. Ook een tripje richting Tioman ligt in het vooruitzicht.

Kortom, ik krijg het nog druk genoeg de komende tijd, naast het studeren, waar ik volgende week ECHT mee ga beginnen (morgen, morgen!).

Menno

ps, meer foto's uiteraard op mn facebook

pps, mijn adres hier is:

Menno Rietdijk
29 Prince George Park
Residence 3 blk 12 #13-17/G
Singapore 118426

  • 05 Februari 2009 - 18:56

    CHRIS (5 Febr.):

    Heey Menno, Alweer zo'n leuk en fantastisch verhaal. Van anderen krijg ik daar ook vaak enthousiaste opmerkingen over (over jouw schrijftalent). 't Is dat het hier winter is en koude voeten krijg anders zou ik als trotse vader wel naast de schoenen gaan lopen natuurlijk. Spannend verhaal ook met die telefoon! Reisbureau had storing vanmiddag, maar gaan wat moois voor me uitzoeken om naar Singapore te komen. Je hoort nog. Studeer en geniet ze, CHRIS ;-)

  • 05 Februari 2009 - 19:48

    Nelly:

    Menno, gelukkig zijn er ook eerlijke mensen, maar geeft wel een stressgevoel als je je telefoon verliest. Wat een leuk, romantisch huisje op palen hadden jullie op Bintan. Tussen het studeren door heb je genoeg leuke dingen als afleiding te doen lees ik al. De tijd vliegt en voor je het weet zit je al weer in Australië bij Nienke, nog verderweg van Nederland! Veel liefs van Nelly

  • 05 Februari 2009 - 20:50

    Els:

    Kop op !!! zoveel te doen daar en die tijd vliegt om,
    Groetjes

  • 05 Februari 2009 - 20:52

    Henk:

    Menno,

    Ik zag je leuke bericht na een middagje stevig doorwerken, dus dan is zo'n verhaal opgesierd met foto's echt leuk. We hadden van Nienke al een sms gehad dat ze goed in Melbourne was aangekomen. Zo'n Indonesisch eiland is natuurlijk heerlijk om samen naar toe te gaan !

    Henk

  • 06 Februari 2009 - 11:05

    CHRIS (6 Febr.):

    Ha Menno, Tickets geboekt en betaald. Een lang weekend rustig bijkomen op Tioman lijkt me verukkelijk. Liefs, CHRIS ;-)

  • 06 Februari 2009 - 20:56

    Ing:

    Hoi Menno,

    Wat een superleuk verhaal en wat een mooie fotos ook zeg!! Je hebt ook vaak nieuwe verhalen, echt leuk om te lezen!Heel veel succes met studeren en geniet lekker van de tijd daar!!

    Liefs Ing

  • 07 Februari 2009 - 05:51

    Nienke:

    voor mij natuurlijk grotendeels bekende informatie, maar erg leuk om het zo nog even her te beleven. Was inderdaad een super leuke week en nu ga ik al je belevenissen weer via hier, mail en skype volgen.
    Veel plezier in Batam, liefs Nienke

  • 07 Februari 2009 - 16:12

    Paulien:

    Hoi Menno

    Leuk verhaal. Ziet er super uit die huisjes en een prive eilandje das helemaal relaxt natuurlijk :)
    Heel veel plezier nog en sterkte zo zonder je meisje :(

    groetjes, Paulien

  • 07 Februari 2009 - 20:23

    Judith:

    wat knap je naast al dat reizen ook nog aan studeren toekomt. :p succes zo zonder nienke!
    judith

  • 09 Februari 2009 - 14:48

    Joop:

    Hi Menno, dank voor de uitgebreide beschrijving van je verblijf. Mocht je nog een keer krap komen te zitten dan kun inmiddels wel als reisleider optreden! Hetgeen je natuurlijk straks ook gaat doen voor je ouders en Wim. Moet wel veel aan Nienke denken door al die vreselijke branden in de buurt van Melbourne. Kun je al contact met haar krijgen? En is ze al een beetje gesettled? Nou succes met je studie. (Is de knop al om?) en veel plezier! Liefs Joop

  • 10 Februari 2009 - 08:05

    Jacq:

    hi Menno,

    fijn dat je nog even heerlijk van je weekje met Nienke hebt kunnen genieten! Sterkte voor de komende 3,5 maanden, maar het klinkt alsof je je met zoveel leuke dingen daar bezig houdt, dat het zal lijken of de tijd vliegt!

    groetjes,

    Jacq.

    PS goeie strandfoto's ;)

  • 10 Februari 2009 - 08:05

    Jacq:

    Oh ja, en wel foto's ook op deze site blijven zetten he? Want ik doe niet aan facebook (veel te modern ;))

  • 10 Februari 2009 - 12:53

    Cecile En E-J:

    Heej Menno!

    Leuk om vanuit lemen-hutjes-land een heel ander soort avonturen te lezen. De foto's van het eten zien er ook verdomd goed uit ;-). Wij beginnen zometeen weer aan onze tweemaaldaagse daal-bhaat...

    Groetjes uit Nepal, en geniet van je mooie avontuur!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2009

Intermezzo part #2

13 Juni 2009

Intermezzo

04 Mei 2009

In memoriam

24 April 2009

Angkor What?!?

08 April 2009

F1 GP in KL
Menno

Actief sinds 27 Dec. 2008
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 93426

Voorgaande reizen:

09 Juni 2009 - 29 November 2009

Backpackend door Australia!

05 Januari 2009 - 08 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: